راهنمای خرید لوازم جانبی گوشی

راهنمای خرید لوازم جانبی گوشی

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند به یکی از پرکاربردترین و اساسی‌ترین وسایل در زندگی روزمره انسان‌ها تبدیل شده‌اند.

شاید به این موضوع توجه نکرده باشید این گوشی که همواره همراه خود دارد،

جای چندین وسیله دیگر مانند دوربین عکاسی، اسپیکر، ساعت، ماشین حساب و هزاران مورد دیگر را برای شما پر کرده است.

همچنین شما تا حدودی، اکثر کارهای خود را با این وسیله کوچک انجام می‌دهید.

پس اصلا جای هیچ گونه تعجبی نیست که شما نگران گم شدن، خاموش شدن یا خراب شدن گوشی خود باشید و برای استفاده ایمن‌تر، بهتر و سریع‌تر از گوشی به خرید لوازم جانبی ضروری اقدام کنید؛

بنابراین قصد داریم در این راهنمای خرید لوازم جانبی گوشی به بررسی و معرفی انواع مختلف این لوازم بپردازیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

لوازم جانبی گوشی شامل چه چیزهایی است؟

لیست کامل لوازم جانبی گوشی شامل موارد زیر می‌شود.

شارژر دیواری (آداپتور)

یک شارژر نامناسب و بی‌کیفیت می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به موبایل شما وارد کند.

اگر موبایل شما از قابلیت شارژ سریع برخوردار است، به یک شارژر دیواری حداقل ۱۵ وات نیاز دارید و به هیچ عنوان نباید از آداپتورهای ضعیف و نامرغوب استفاده کنید.

به طور معمول آداپتور شارژر موبایل به ندرت خراب می‌شود، اما اگر آداپتور موبایل شما خراب شد،

سعی کنید از برندهای باکیفیت و معتبری مانند مک دودو، سامسونگ، شیائومی، بیسوس و انکر خریداری کنید. نکته مهم این است که زمان خرید شارژر دیواری، کابل شارژ و آداپتور هر دو بایستی فست شارژ باشند تا بتوانید موبایل خود را در زمان کمتر و با سرعت بیشتری شارژ کنید.

آداپتورهای شارژر در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  1. فست شارژ (Fast-Charging) که گوشی را در مدت زمان کمتری شارژ می‌کند.
  2. معمولی: آداپتور شارژر وایرلس که به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به کابل، گوشی را شارژ می‌کند.

کابل شارژ موبایل

کابل شارژ یکی از لوازم جانبی ضروری موبایل است و امروزه اغلب مردم از کابل شارژهایی که استفاده می‌کنند، ناراضی هستند؛

زیرا حاضر نیستند برای خرید یک کابل شارژ با کیفیت هزینه زیادی کنند.

از جمله ویژگی‌های یک کابل شارژ با کیفیت می‌توان به مجهز بودن آن به یکی از تکنولوژی‌های شارژ سریع، وجود پنج رشته سیم در داخل کابل و قابلیت انتقال اطلاعات اشاره کرد.

همچنین جنس کابل شارژ نیز باید در برابر کشیدگی و گره خوردن مقاوم باشد. اگر قصد خرید کابل شارژ را دارید، توصیه می‌کنیم از برندهای معتبر و باکیفیت بیسوس، آیفون، سامسونگ، شیائومی و مک دودو خریداری کنید.

کابل‌ها نیز انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابل USB (تایپ A میکرو)

امروزه این نوع کابل بیشترین استفاده را در میان گوشی‌های گوناگون دارد، در مقابل مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند سامسونگ از این نوع کابل استفاده نمی‌کنند.

کابل USB تایپ  C

کابل تایپ سیC کاملا مشابه تایپ A بوده اما از نظر اندازه کمی بزرگتر است.

در حال حاضر گوشی‌های جدید از این نوع کابل استفاده می‌کنند.

کابل لایتنینگ ایفونی Lightning

این نوع کابل برای گوشی‌های آیفون کاربرد دارد و در واقع کابل ویژه گوشی‌های برند اپل است.

کابل AUX اغلب در ماشین کاربرد دارد و برای پخش مستقیم موزیک از گوشی روی دستگاه‌های پخش موسیقی به کار می‌رود. در این کابل یک سر آن به ضبط ماشین و سر دیگر آن به گوشی متصل می‌شود. کابل AUX فقط برای پخش موزیک و فایل صوتی استفاده می‌شود، اما کابل HDMI قابلیت انتقال تصویر را نیز دارد، یعنی هم صوت و هم تصویر توسط این کابل منتقل می‌شوند.

هندزفری (سیمی، بلوتوثی(

هندزفری انواع گوناگونی دارد که هر یک از آن‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارند.

برخی از افراد طرفدار هندزفری‌های سیمی هستند و بعضی دیگر نیز نوع بلوتوثی آن را می‌پسندند.

هندزفری هم از آن دست از لوازم جانبی گوشی است که نداشتن آن آزاردهنده و کمبود آن نیز کاملا احساس می‌شود.

هنگامی که در جمعی حضور دارید و می‌خواهید یک فایل صوتی شخصی یا فیلم را باز کنید، در این شرایط هندزفری بسیار کمک‌کننده است.

مواقعی که فعالیتی را انجام می‌دهید و می‌خواهید به صورت همزمان تماس‌های خود را پاسخ دهید،

به کارگیری یک هندزفری بی‌سیم یا ایرپاد می‌تواند این خواسته شما را برآورده کند.

در حالت کلی هندزفری‌ها یکی از اساسی‌ترین لوازم جانبی گوشی هستند که کاربردهای زیادی نیز دارند.

محافظ صفحه نمایش (گلس(

به احتمال زیاد بعد از خرید یک موبایل به نخستین چیزی که فکر می‌کنید، گلس گوشی است.

از سوی دیگر بر اساس افزایش روزافزون قیمت موبایل، تهیه یک گلس گوشی کاری عقلانی به نظر می‌رسد زیرا صفحه نمایش تلفن همراه را در برابر ضربات احتمالی، افتادن، خط و خش حفظ می‌کند.

گلس‌ها در انواع مختلفی مانند نانو، براق، شیشه‌ای، پرایوسی، سرامیکی، مات و. . تولید و عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند.

به عنوان نمونه گلس مات از ماندگاری بالایی برخوردار است و جای اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند. گلس پرایوسی نیز مانع از دیده شدن صفحه نمایش گوشی شما می‌شود.

قاب موبایل

قاب گوشی نیز از جمله لوازمی است که به منظور محافظت از موبایل استفاده می‌شود. قاب‌ها انواع گوناگونی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قاب‌های سیلیکونی یا ژله‌ای اشاره کرد که یکی از محبوب‌ترین قاب‌ها به شمار می‌روند. از آنجایی که قاب‌های چرمی از چرم مصنوعی ساخته شده‌اند، ضخامت گوشی را چند برابر می‌کنند، به همین دلیل نقش محافظتی نیز دارند.

به طور معمول جنس قاب‌های ضد ضربه از پلاستیک سخت بوده و ضخامت بیشتری نیز دارند و به خوبی از گوشی شما محافظت می‌کنند. قاب‌ها افزون بر جنبه حفاظتی، می‌توانند موبایل شما را در برابر آلودگی و کثیفی نیز حفظ کنند.

علاوه بر این، قاب‌ها جنبه تزئینی نیز دارند، به همین دلیل قاب‌ها در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها، مدل‌ها و… در بازار موجود هستند که ظاهری بسیار جذاب و شیک به گوشی هوشمند شما می‌دهند.

کیف گوشی

کیف‌های گوشی نیز انواع گوناگونی دارند و در طرح، جنس، رنگ و اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. انتخاب آن به سلیقه افراد بستگی دارد. کیف‌های گوشی در جنس‌های متعددی مانند چرمی، پلاستیکی، سیلیکونی و کنفی در بازار موجود هستند که براساس سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پاور بانک

زمان‌هایی که به سفر می‌روید یا مدت طولانی به برق دسترسی ندارید، پاوربانک می‌تواند گوشی هوشمند شما را به دفعات زیاد فول شارژ کند. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید پاور بانک به آن توجه کنید، ظرفیت آن است.

به همین دلیل هر چقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، شما می‌توانید به دفعات بیشتری گوشی خود را شارژ کنید.

امروزه پاور بانک‌ها در ظرفیت‌های ۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شوند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر چقدر ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

اگر می‌خواهید پاوربانکی اصل و باکیفیتی را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم از برندهای معتبر و معروفی مانند Anker، Belkin، Samsung، Xiaomi، Romoss،  Energizer این وسیله را تهیه کنید.

این برندها پاوربانک‌هایی با ظرفیت‌های مختلف و طول عمر بالا تولید و عرضه می‌کنند.

کارت حافظه

به طور معمول گوشی‌های هوشمند جدید حافظه داخلی زیادی (۳۲.۶۴، ۱۲۸ گیگابایت و…) دارند.

با این حال گوشی‌ها برای اینکه فضای بیشتری در اختیار داشته باشید، به یک کارت حافظه یا به اصطلاح رم یا مموری کارت نیاز خواهید داشت.

شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یک کارت حافظه تهیه کنید و در جایی که برای آن تعبیه شده است، نصب کنید.

به طور معمول کیفیت کارت حافظه به برند آن بستگی دارد و نمی‌توان از روی ظاهر آن خوب یا بد بودن آن را تشخیص دهیم. برندهای معتبری مانند Silicon Power، SanDisk، Apacer، Vicco، Transcend، Toshibaمموری کارت باکیفیت و با عمر طولانی تولید و عرضه می‌کنند.

بامپر

بامپر یکی از انواع مختلف قاب گوشی است که تنها دور تا دور گوشی کشیده می‌شود و همه بدنه آن را پوشش نمی‌دهد. بامپری یک گوشه گیره مانندی دارد که به خوبی با بدنه چفت می‌شود و به هیچ عنوان تکان نمی‌خورد.

از آنجایی که این وسیله ظریف و جذاب است، ولی در مقایسه با قاب امنیت کمتری دارد؛ چرا که امکان دارد روی قسمت پشتی گوشی خط و خراش بیفتد و به طور کلی مزیت‌های قاب نسبت به بامپر بیشتر است، اما همچنان انتخاب آن به سلیقه و نظر شما بستگی دارد.

هولدر، مونوپاد و سه پایه نگهدارنده گوشی

با شیوع جهانی ویروس کرونا، مراکز آموزشی، دولتی، کسب وکارها و در حالت کلی عموم مردم به فضای مجازی روی آوردند، دانش آموزان، معلمان و فروشندگان مجبور بودند تا توسط موبایل و در فضای مجازی فعالیت داشته باشند. با این شرایط هولدر و انواع نگهدارنده موبایل در بین مردم بسیار پرطرفدار شد و با پایان شیوع ویروس کرونا هم محبوبیت آن از بین نرفت.

افرادی که به فیلم برادری و عکاسی با گوشی علاقمند هستند، برای این کار به یک مونوپاد یا سه پایه نگهدارنده موبایل نیاز دارند تا بتوانند از زوایای گوناگون عکس و فیلم خود را ضبط کنند و یا گوشی هوشمند خود را در یک محل ثابت نگه دارند. هولدرهای موبایل تنوع بالایی دارند و هر یک در شرایط خاصی قابل استفاده هستند.

اسپیکر

امروزه با عرضه اسپیکرهای بلوتوثی دیگر برای گوش دادن به موسیقی نیازی نیست از گوشی استفاده کنید.

اسپیکرهای بلوتوثی کوچک و قابل حمل یکی از لوازم‌های جانبی محبوب در میان نوجوانان و جوانان هستند. اندازه کوچک این نوع اسپیکر سبب شده است تا به آسانی آن را حمل کنید و با بلوتوث، گوشی خود را به اسپیکر وصل کرده و آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید.

بعضی از این اسپیکرهای بلوتوثی به قدری کوچک هستند که حتی در جیب نیز جا می‌شوند و به مینی اسپیکر نیز معروف هستند. در واقع اسپیکرها انواع گوناگونی دارند و در اندازه‌های بزرگ، کوچک و متوسط طراحی شده‌اند.

امکان دارد برخی از افراد طرفدار اسپیکرهای بزرگ چمدانی باشند که حمل آن‌ها در مقایسه با اسپیکرهای کوچک کمی دشوارتر است. شما می‌توانید با بررسی مشخصات انواع مختلف اسپیکرهای بلوتوثی مدل مورد نظر خود را خریداری کنید.

رینگ نگهدارنده گوشی

این حلقه پشت، گوشی هوشمند شما نصب می‌شود و می‌تواند به آسانی گوشی خود را نگه‌دارید.

شارژر فندکی

این نکته نیز وجود دارد که پریز برق همواره در دسترش شما نیست، به همین دلیل شما به یک شارژر فندکی نیاز دارید که این شارژر به پورت فندکی خودرو شما متصل می‌شود و در شرایط خاص خیلی به درد شما می‌خورد.

این مورد نیز یکی از لوازم جانبی گوشی است که باید در لیست خرید خود قرار دهید.

بهترین مرکز برای خرید برای خرید لوازم جانبی گوشی

امروزه افراد پس از خرید گوشی به فکر تهیه لوازم جانبی با کیفیت و اورجینال هستند. اما با افزایش روزافزون اجناس تقلبی تشخیص فروشگاه یا سایتی معتبر برای خرید این لوازم کمی دشوار است.

به همین دلیل ما سایت آنلاین پخش جانبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که این فروشگاه آنلاین تمامی این لوازم جانبی را با بالاترین کیفیت، با برندهای معتبر و معروف و در انواع مختلف رنگ، طرح و… عرضه می‌کند.

آنلاین پخش جانبی به دلیل حذف و از بین بردن واسطه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید یک کالای باکیفیت را با قیمت پایین خریداری کنید.

برای سفارش لوازم جانبی مد نظر خود تنها باید از طریق سایت، محصولات مورد نظر خود را پس مقایسه با سایر برندها انتخاب کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در زمانی کوتاه به دست شما برسد.

 

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل لوازم جانبی‌های ضروری و غیر ضروری گوشی را بررسی و دسته‌بندی کردیم.

اگر برای خرید تمامی این لوازم بودجه کافی ندارید، می‌توانید ابتدا لوازم جانبی ضروری گوشی مانند پاوربانک، محافظ صفحه نمایش، شارژر، کابل شارژ، هندزفری و قاب را برای خود خریداری کنید.

بعد از آن می‌توانید برای استفاده آسان‌تر و بهینه‌تر از گوشی هوشمند خود، لوازم جانبی غیرضروری مثل هولدر، کارت حافظه، شارژر فندکی، مونوپاد، محافظ کابل شارژ، و… را تهیه کنید.

البته برخی از این لوازم با توجه به افراد خاص و نیاز آن‌ها جزء لوازم ضرروی محسوب می‌شوند.

راهنمای خرید لوازم جانبی گوشی برای اشنایی و اگاهی مشتریان عزیز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *