خط و خش گلس گوشی

خط و خش گلس گوشی

خط و خش گلس گوشی،در حال حاضر گوشی‌های هوشمند نقش بسیار مهمی در زندگی بشر ایفا می‌کنند. روز به روز بر میزان استفاده روزمره و تعداد استفاده کنندگان از این ابزارها افزوده می‌شود. این موضوع موجب شد گوشی هوشمند به ابزاری بسیار ارزشمند تبدیل شود.

پس نگهداری صحیح از آن به نفع خود شما است. تاچ و ال سی دی از بخش‌هایی پرکاربرد است که به عنوان رابط بین گوشی هوشمند و کاربر عمل می‌کنند. این دو بخش ساختاری بسیار ظریفی دارند تا بهترین کیفیت را به نمایش بگذارند.

از این رو محافظت و نگهداری صحیح از آن موجب طول عمر گوشی هوشمند و حفظ کیفیت صفحه نمایش آن می‌شود.

یکی از روش‌های نگهداری از گوشی، استفاده از لیبل یا گلس برای صفحه نمایش آن است. اما این صفحات خود نیز ممکن است آسیب ببینند و خط و خش پیدا کنند. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری را درباره خط و خش گلس گوشی در اختیارتان قرار دهیم.

 

گلس و کاربرد آن را بشناسید

یکی از ابزارهایی که برای حفاظت از گوشی در بازار وجود دارد، گلس گوشی است. این صفحه از ذرات پلاستیکی، شیشه‌ای یا سرامیکی فشرده تولید می‌شود. خط و خش گلس گوشی در مقابل ضربه وارد شده به صفحه ایجاد می‌شود. گلس گوشی مانند سپر عمل می‌کند و مانع رسیدن اثرات ضربه به صفحه نمایش می‌شود.

 

دلایل خط و خش گلس گوشی

امروزه همه افراد از گلس برای حفاظت از صفحه نمایش گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند.

خط و خش افتادن گلس گوشی، اتفاقی اجتناب ناپذیر است که به دلایلی در طول عمر گوشی اتفاق می‌افتد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که گوشی خود را داخل جیب لباس‌هایتان می‌گذارید، باید انتظار خط و خش افتادن گلس گوشی را نیز داشته باشید.

گلس گوشی در مجاورت با اشیائی مانند کلید خط و خش می‌افتد و محافظت آن از صفحه نمایش کمتر می‌شود.

افتادن گوشی و برخورد آن به زمین، دیوار و میز و صندلی باعث خراش برداشتن گلس گوشی می‌شود.

گاهی خط و خش گلس جزئی است؛ ولی اگر گلس به گونه‌ای خش افتاده است که مانع از دید زدن صفحه می‌شود و یا محافظ آن کاهش یافته است، باید به دنبال از بین بردن این خط و خش باشید.

از بین بردن خط و خش گلس گوشی کار چندان سختی نیست.

راهکارهایی وجود دارد که شما می‌توانید به آسانی و با استفاده از ابزار و موادی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، این خط و خش را از بین ببرید. در بخش‌ای بعدی به معرفی چند راهکار ساده می‌پردازیم.

 

نکاتی که قبل از پاک کردن خط و خش گلس گوشی باید بدانیم

قبل از به کار بردن هر کدام از روش‌های معرفی شده، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا باید مطمئن شوید که آیا خط و خط تنها روی گلس گوشی وجود دارد یا خیر. اگر صفحه نمایش هم دچار خط و خش شده است، راهی برای از بین بردن آن وجود ندارد.
  • حال برای از بین بردن خط و خش گلس گوشی، آن را خاموش نمایید و تمامی کابل‌های متصل به آن را جدا کنید. پورت‌ها و درگاه‌های گوشی را با استفاده از چسب شفاف مسدود کنید تا مواد مورد استفاده وارد آن‌ها نشود.
  • می‌توانید برای تمیز کردن روزانه صفحه گوشی خود از دستمال‌های میکروفایبر که نازک، نرم و بدون پرز هستند استفاده کنید. این نوع دستمال معمولا در جعبه عینک‌های طبی و آفتابی وجود دارد و می‌توانید از آن برای انجام مراحل زیر کمک بگیرید.

 

راهکارهای ساده از بین بردن خط و خش گلس

از پرکاربردترین انواع گلس گوشی، می‌توان به نوع شیشه‌ای و پلاستیکی و سرامیکی اشاره کرد. شما با استفاده از مواد متناسب با جنس گلس گوشی خود، می‌توانید آن را از هرگونه خط و خش پاکسازی کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین ماده‌ای است که با هر نوع جنس گلس گوشی سازگاری دارد.

برای از بین بردن خط و خش گلس گوشی، یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر جوش شیرین به دست آید.

سپس مقداری از خمیر را با پارچه‌ای بردارید و به آرامی روی گلس گوشی بکشید. در نهایت با دستمالی تمیز باقیمانده خمیر را از صفحه پاک کنید تا گلس بدون خط و خش نمایان شود.

پودر بچه

پودر بچه نیز مانند جوش شیرین برای گلس شیشه ای، سرامیکی و پلاستیکی کاربرد دارد.

برای از بین بردن خط و خش به وسیله پودر بچه نیز به خمیر این پودر نیاز داریم که در ابتدا پودر را با آب مخلوط کرده و مانند جوش شیرین از آن برای تمیز کردن گلس گوشی استفاده می‌کنیم.

خمیردندان

خمیر دندان دارای ترکیباتی ضعیف است که برای از بین بردن خط و خش گلس گوشی از جنس شیشه و سرامیک مناسب نیست، ولی می‌توان با استفاده از آن، گلس پلاستیکی را تمیز کرد.

خمیردندان در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، پس پیشنهاد ما این است که قبل از هر چیزی از خمیر دندان برای از بین بردن خط و خش گلس استفاده کنید.

البته از خمیر دندانی که بافت ژله‌ای دارد استفاده نکنید؛ زیرا خاصیت سایندگی کمتری دارد و خط و خش را از بین نمی‌برد پس قبل از استفاده حتما جلد آن را چک کنید.

مقدار بسیار کمی از خمیر دندان را با استفاده از پارچه، دستمال توالت و یا پنبه بهداشتی روی گلس گوشی با حرکاتی دایره‌ای پخش کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که خط و خش از بین رفته باشد.

سپس با پارچه‌ای مرطوب آثار خمیردندان را پاک کنید.

اگر میزان خط و خش زیاد باشد و خطوط به صورت عمقی روی گلس شما ایجاد شده باشد، خمیردندان موجب کاهش خطوط خواهد شد ولی آن را کامل از بین نخواهد برد.

پاک کن جادویی

برخی برندها برای از بین بردن خط و خش صفحه گوشی‌های هوشمند اقدام به تولید پاکن‌هایی کرده‌اند که شبیه پاکن مداد هستند.

پاک کن جادویی برای از بین بردن خط و خش گلس و همچنین بدنه موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزار کوچک و کاربردی را می‌توان با قیمتی کم از مراکزی که به تعمیر و فروش ابزار موبایل مشغول هستند، خریداری کرد.

سفیده تخم مرغ و آلومینیوم

از دیگر روش‌ها برای پاک کردن خط و خش، استفاده از ترکیب سفیده تخم مرغ و سولفات آلومینیوم است. در استفاده از این روش شما به پارچه‌ای نازک و نرم، تخم مرغ و فویل آلومینیوم و آلوم نیاز دارید. (می توانید آلوم یا سولفات آلومینیوم پتاسیم را از فروشگاه‌های مواد آزمایشگاهی خریداری کنید).

ابتدا سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری از سولفات آلومینیوم مخلوط کرده حال این مخلوط را تا ۶۵ درجه سانتی گراد گرم کنید.

پارچه نازکی که از قبل آماده کرده‌اید را داخل این مخلوط بزنید تا به طور کامل به مواد آغشته شود.

پارچه آغشته به مواد را روی فویل آلومینیوم قرار دهید و سپس آن را داخل آون توستر بگذارید تا با دمای ۳۰۰ درجه خشک شود.

بعد از خشک شدن پارچه آن را بیرون آورده و ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با آب سرد بشویید.

سه بار مرحله شستن با آب سرد را تکرار کنید.

حال پارچه را در هوای آزاد قرار دهید و به مدت ۴۸ ساعت بگذارید تا خشک شود.

در نهایت پارچه آماده برای از بین بردن خط و خش گلس گوشی است.

این راهکار شاید کمی زمان بر و تخصصی‌تر از راهکارهای قبل باشد، اما در انت‌ها نتیجه‌ای شگفت‌انگیز به همراه خواهد داشت.

روغن گیاهی

روغن‌های گیاهی نیز از جمله مواردی هستند که در از بین بردن خط و خش‌های سطحی و کم عمق گلس گوشی به کار می‌روند.

برای استفاده از روغن گیاهی می‌توان مقدار بسیار کمی از آن را روی صفحه نمایش گوشی اسپری کرد و سپس با استفاده از پارچه‌ای نرم و بدون پرز با حرکات دورانی، خط و خش گلس گوشی را پاک کرد.

کرم ضد خش شیشه خودرو

کرم ضد خش شیشه خودرو کرمی با ترکیبات شیمیایی است که برای از بین بردن خط و خش شیشه‌های جلو و عقب ماشین از آن استفاده می‌شود.

این کرم اثر فوری دارد؛ بنابراین در استفاده از آن احتیاط کنید.

به یاد داشته باشید که ترکیبات شیمیایی این کرم برای گلس با جنس پلاستیکی مناسب نیست و در صورت بی‌احتیاطی باعث آسیب بیشتر به آن می‌شود. پس از این کرم برای گلس شیشه‌ای و سرامیکی استفاده کنید.

برای استفاده از این کرم از یک گوش پاک کن کمک بگیرید.

گوش پاک کن را به مقدار بسیار کمی از کرم آغشته کنید و سپس آن را با قطره یا سرم نرم کننده گوش روی صفحه گوشی پخش نمایید. در انت‌ها با استفاده از یک دستمال نمدار، باقیمانده کرم را از روی صفحه پاک کنید.

سمباده

سمباده جزو ابزارهایی است که بیشتر برای از بین بردن خط و خش بدنه گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی به اشتباه از آن برای پاک کردن خط و خش گلس نیز استفاده می‌کنند.

اگر از سمباده برای از بین بردن خط و خش گلس گوشی استفاده کردید، بهتر است از ظریف‌ترین نوع آن بهره بگیرید تا به گلس آسیب کمتری وارد شود.

 

جمع‌بندی

صفحه نمایش بخشی از گوشی موبایل است که ما در هنگام استفاده، به آن نگاه می‌کنیم. پس وجود خط و خش باعث افت کیفیت صفحه نمایش می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای عنوان شده، خط و خش گلس گوشی را کاهش دهید.

این راهکارها موجب می‌شود تا صفحه‌ای که همواره از آن استفاده می‌کنید به گونه‌ای واضح باشد که چشم اذیت نشود و صفحه نمایش، جلوه زیباتری داشته باشد. همچنین از صفحه نمایش اصلی گوشی نیز محافظت بیشتری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *