راهکارهای افزایش طول عمر هندزفری

راهکارهای افزایش طول عمر هندزفری

خرید هندزفری به عنوان یکی از لوازم جانبی موبایل فوق العاده پرکاربرد، مفید و قطعاً به عنوان یکی از اولویت‌های مهم اکثر افراد نیز است. تاکنون چند عدد هندزفری خریداری کرده‌اید؟ چه مدت زمانی آن را سالم نگه داشته‌اید؟ آیا روش‌هایی که برای حفظ و نگهداری آن مناسبت رعایت کرده‌اید یا خیر؟ آیا می‌خواهید حتی با گذشت زمان نیز ظاهر و صدای هندزفری مانند حالت اولیه خود بماند؟ ما قصد داریم با ارائه راهکارهای مهم و حائز اهمیت برای شما توضیح دهیم که چگونه امکان افزایش طول عمر هندزفری فراهم می‌شود.

پس اگر هنوز هم نمی‌دانید به چه نحوی باید از هندزفری خود مراقبت کنید، می‌توانید فقط با صرف چند دقیقه زمان برای خواندن مطالبی که در ادامه بیان می‌کنیم، باعث افزایش طول عمر هندزفری خود شوید.

به چه دلیلی باید از هندزفری مراقبت کرد؟

می‌دانید که در بسیاری از مواقع صحبت تلفنی، گوش دادن به آهنگ یا دیگر کارهای مربوطه فقط با وجود هندزفری امکان‌پذیر است و اگر به طور مداوم آن را دچار مشکل کنید، قطعاً پس از هر بار باید هزینه بیشتری برای خرید هندزفری پرداخت کنید.

پس در صورت انجام مراقبت‌های اصولی می‌توانید عملکرد بهتر، صرفه‌جویی در هزینه و راحتی بیشتر جهت استفاده از هندزفری خود را تجربه کنید. البته مواردی که نام می‌بریم، برای تمام وسیله‌های جانبی و دیگر لوازمی که از آن‌ها استفاده می‌کنید مهم و ضروری است.

 

راهکارهای مهم جهت افزایش طول عمر هندزفری کدام‌ها هستند؟

هندزفری‌هایی که کیفیت بالایی دارند به هیچ عنوان ارزان نیستند و هرگونه بی‌توجهی وعدم مراقبت درست از آن‌ها باعث می‌شود که عملکرد درست و اولیه خود را با گذشت زمان از دست دهند یا حتی به طور کامل آسیب ببینند.

در این بخش با ارائه چند راهکار مهم، مانع از به وجود آمدن این مشکل می‌شویم که عبارتند از:

پاک کردن هندزفری به صورت منظم و مرتب

پس از آنکه کار شما با هندزفری تمام شد، بهتر است به کمک یک حوله مرطوب به خوبی آن را تمیز کنید تا هیچ ماده اضافی روی آن باقی نماند.

پس از این کار به کمک یک خلال دندان آغشته به آب، تمام سلول‌های مرده پوست، گرد و غبار و دیگر لایه‌های کثیفی را از قسمت‌های مختلف و داخلی هندزفری کاملاً پاک کنید. فراموش نکنید که این کار باید به نرمی و بدون هرگونه فشار زیاد از حد صورت بگیرد.

پوشش پلاستیکی آن را از گوشی جدا کنید نه کابل را

زمانی که قصد داشتید هندزفری را از گوشی خود جدا کنید، بهتر است همیشه قسمت بالای جک را بگیرید و جدا کنید، به هیچ عنوان نباید هندزفری از کابل جدا شود؛ چرا که باعث صدمه دیدن کابل هندزفری می‌شود.

این یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی است که در نهایت باعث خواهد شد یک گوش هندزفری شما کار کند.

عدم رها کردن هندزفری روی زمین

زمانی که هندزفری خود را روی زمین رها می‌کنید، قطعاً راه را برای کامل خراب شدن آن باز خواهید کرد و خیلی راحت‌تر از آنچه که فکر می‌کنید، به آن صدمه می‌زنید.

در چنین شرایطی باید آن را روی میز شخصی یا سایر مکان‌هایی که مطمئن هستید هیچ نوع فشاری به آن وارد نمی‌شود، بگذارید.

استفاده از کیف هندزفری برای افزایش عمر آن

به کارگیری از کیف هندزفری مزایای ویژه و بسیار زیادی دارد.

که برخی از آن‌ها شامل‌عدم گره خوردن‌های مکرر هندزفری، عدم به وجود آمدن هرگونه فشار اضافه به هندزفری، عدم نفوذ آب و رطوبت به داخل هندزفری و در نهایت ماندگاری بالا و طول عمر بیشتر است.

استفاده از محافظ کابل

با استفاده از یک لوازم جانبی مخصوص هندزفری می‌توانید طول عمر آن را افزایش دهید. به خوبی می‌دانید که هندزفری‌ها به طور مداوم در معرض مشکلات زیادی مانند تا خوردگی، ضربه، فشار و غیره هستند. شما می‌توانید با تهیه یک محافظ کابل تا حدود زیادی مقاومت سیم را افزایش دهید و در نهایت طول عمر هندزفری را نیز بالا ببرید.

با مراجعه به مغازه‌های لوازم جانبی می‌توانید انواع مختلفی از محافظ کابل‌ها را در رنگ‌های متفاوت و گوناگون بخرید و یا در صورت اختیار رنگ مد نظر را با رنگ قاب گوشی هماهنگ و ست کنید.

عدم بردن هندزفری به رختخواب

ممکن است برای بسیاری این اتفاق رخ داده باشد که زمان گوش دادن به یک موسیقی با هندزفری، حین گوش دادن به خواب عمیق بروند.

با در نظر گرفتن این موضوع که ممکن است در طول خواب چندین بار به قسمت چپ یا راست جابه جا شوید، سیم هندزفری نیز با شما جابه جا می‌شود و این امکان وجود دارد که تا یا گره بخورد.

این فشار وارد شده به هندزفری در نهایت باعث می‌شود که اتصالات مربوط به آن ضعیف و در زمان کار کردن با آن نیز به احتمال زیاد متوجه قطع و وصل مکرر صدا شوید.

پیشنهاد می‌دهیم اگر می‌خواهید هندزفری شما طول عمر بیشتری داشته باشد، هرگز آن را به رختخواب نبرید.

عدم استفاده بیهوده از هندزفری

شاید بنا به عادت و در بسیاری از مواقع، زمانی که در فکر فرو می‌روید سوکت هندزفری را به طور مداوم جابه جا کنند. این کار در نهایت باعث خراب شدن هندزفری و کشیدگی سیم خواهد شد. پیشنهاد می‌دهیم تنها زمانی از هندزفری استفاده کنید که به آن احتیاج دارید.

اگر هم جزو افرادی هستید که عادت دارید سیم هندزفری را دور انگشت‌های خود بپیچید.

بهتر است به سراغ کیف مخصوص آن بروید و هندزفری را از دسترس خود خارج کنید.

 

جمع‌بندی

راهکارهای افزایش طول عمر هندزفری به شما کمک می‌کنند تا بتوانید این لوازم جانبی را برای بازه زمانی بسیار زیادی حفظ کرده و استفاده کنید. ملاحظه کردید که نحوه مراقبت از هندزفری آن قدرها هم که فکر می‌کنید سخت و وقتگیر نیست.

شما می‌توانید باعدم انجام چندین حرکت ساده و تهیه کیف و کابل مخصوص برای هندزفری، از آن به خوبی مراقبت کنید.

تمام این کارها در هزینه‌های شما نیز به میزان زیادی صرفه‌جویی می‌کند و در نهایت می‌توانید بدون هر دغدغه‌ای تجربه گوش دادن بهتر موسیقی را کسب کنید.

مراقبت از هندزفری درست لحظه‌ای که آن را از داخل کیف مخصوص در می‌آورید تا زمان قرار دادن مجدد داخل آن، شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *